Verzenden & retouren

BW Motorparts heeft deze informatie samengesteld met als doel u te ondersteunen en te informeren over de site.
Wij zijn niet een webwinkel zonder gezicht. Mochten er vragen zijn, dan kunt u ons altijd een e-mail bericht sturen of bellen



Ik kan niet vinden wat ik zoek?

Het is ondoenlijk om alle producten bij te houden op onze website. Daarom hebben we alleen de meest courante artikelen in onze shop opgenomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen andere producten kunnen leveren. Als u een product via onze zoekfunctie niet kunt vinden, stuurt u ons dan een mail met merknaam en type. Als wij het product kunnen leveren ontvangt u van ons vrijblijvend een offerte per e-mail.

Ligt mijn product op voorraad?

Door ons grote assortiment aan motoronderdelen streeft BW Motor Parts ernaar om geen of slechts strategische voorraden te hanteren. Hierdoor kunnen wij de prijzen laag houden. Onze toeleveranciers hebben over het algemeen een ruime voorraad, waardoor onze verzendtijd 5 werkdagen is, mits voorradig bij de toeleverancier. U kunt eventueel vooraf contact met ons opnemen om te vragen wat de vermoedelijke levertijd is

Wat zijn de levertijden bij BW Motorparts?

Wij streven ernaar om de bestelling binnen 24 uur op te sturen mits alle artikelen op voorraad zijn.
Levertijd is excl de overkomstduur van TNT post. Op de volgende pagina kunt u de overkomstduur van TNT post vinden:
Wilt u het afhalen dan dient u voorraf een afspraak te maken zodat we rekening kunnen houden met uw komst.
De meeste producten in ons assortiment worden geproduceerd in fabrieken in AziŽ, Amerika en een klein deel in Europa. Hierna worden de producten naar verschillende distributeurs getransporteerd. De distributeurs houden een voorraad aan, omdat de fabrikanten vaak batchgewijs produceren met routine van 3 dagen tot zelfs wel 3 maanden, afhankelijk van de populariteit van een bepaald product. Zelf hebben we een strategische voorraad van alleen zeer gangbare producten, omdat voorraad veel geld kost wat u indirect moet betalen. Bovendien is 80 tot 90% van ons assortiment op voorraad bij onze distributeurs. Nu kan het dus voorkomen dat u een product heeft besteld wat zowel bij ons als bij een distributeur niet op voorraad is. De levertijd is dan sterk afhankelijk van de datum dat een product weer geproduceerd wordt bij de fabrikant. Vervolgens is er ook nog eens een transporttijd van 2 tot 5 werkdagen voordat het bij ons op voorraad is. Dit is weer afhankelijk waar het geproduceerd is.

Hoe gaat het bestellen in zijn werk?

In het menu aan de linkerzijde kiest u voor de artikelen waarnaar uw interesse uitgaat. In de winkel aan de rechterzijde ziet u steeds onderverdelingen naar artikelsoorten of merken. Bij het overzicht van de producten, ziet u achter de naam van het product de knop ?koop nu?. Als u deze knop klikt, kunt u het product in uw virtuele winkelwagen leggen en later afrekenen. Wanneer u meer informatie over dit product wenst dan kunt u op het plaatje of de tekst klikken. Onder aan de productpagina staat ook de knop ?in winkelwagen?. Deze heeft dezelfde functionaliteit als de knop bij het overzicht van de producten. U krijgt direct hierna het winkelwagentje te zien. Dit herhaald u totdat u uw bestelling compleet heeft.

Uw bestelling
Rechtsboven in het scherm staat de inhoud van uw winkelwagen. Door op de knop winkelwagen te klikken links bovenaan de pagina, kunt u de inhoud van uw winkelwagentje aanpassen. In het winkelwagentje kunt u per product het aantal aangeven of verwijderen door het product aan te vinken. Na iedere wijziging klikt u op ?Update?.

Als u de bestelling wilt afronden, dan klikt u onderaan op de knop afrekenen. Wanneer u een nieuwe klant bent dient u eerst een account aan te maken, dit doet u in het linker scherm. In het dan volgende scherm geeft u uw persoonlijke gegevens op. Als terugkerende klant kunt u inloggen met uw e-mail adres en het door u gekozen wachtwoord. U doorloopt vervolgens vier stappen waarin u op geeft hoe u het wilt verzenden en betalen. Bij de vierde stap is uw bestelling definitief. U ontvangt vervolgens een bevestiging van uw bestelling per e-mail, met daarin betalingsinstructies. Op dat moment worden ook de definitieve prijzen voor u vastgelegd. Onze prijzen zijn dagprijzen en kunnen dus variŽren. Om te voorkomen dat u met tussentijdse prijsverhogingen te maken krijgt, zijn de prijzen op het moment van bevestigen definitief.

Wat gebeurt er nadat ik de bestelling heb geplaatst?

Zodra uw bestelling door u definitief is gemaakt en uw betaling is ontvangen, gaan we de bestelling dezelfde dag nog klaar maken. Als u heeft gekozen voor verzending, versturen wij uw bestelling op het moment dat deze compleet is.

Wat zijn de betaalmogelijkheden die BW Motorparts biedt?

U kunt bij BW Motorparts op de volgende wijzen betalen:
  • contant bij afhalen
  • iDeal
  • vooruitbetalen


  • Hoe kunt u betalen?

    U kunt het bedrag van de bestelling overmaken op onze bankrekening 132280345 ten name van BW Motorparts te Maasland, onder vermelding van uw bestelnummer. Als u de artikelen komt afhalen, kunt u bij ons alleen contant afrekenen. Onder rembours betekent dat wij uw bestelling versturen en dat u de betaling voldoet aan de postbode. Ten opzichte van normale verzending, zijn hiermee hogere kosten gemoeid. Als u geld wilt besparen, kunt u dus beter vooruit betalen. Overigens leveren wij tot een maximum bestelbedrag van 950 euro onder rembours.

    Wat zijn jullie Bank/Giro gegevens?

    Het rekeningnummer is: 132280345 ten name van BW Motorparts te MAASLAND. Vermeld bij de omschrijving het ordernummer.

    Het afleveren?

    Voor verzending maken wij gebruik van de diensten van TNT Post. Als u ervoor heeft gekozen om de artikelen opgestuurd te krijgen, dan kan dat op twee manieren:
  • Brievenbuspost
    Voor kleine lichte producten kunt u kiezen voor brievenbuspost. Ondanks dat dit bijna altijd goed gaat, geven wij geen garantie dat het bestelde product ook daadwerkelijk aankomt.
    De overkomstduur is 1 dag met uitzondering van zendingen welke zaterdag zijn gepost, deze is twee dagen.
    TNT Post streeft ernaar de genoemde overkomstduur te realiseren, maar geeft hiervoor geen garanties.
  • Pakketpost
    Handtekening voor ontvangst: We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
    Verzendbewijs: U ontvangt standaard een verzendbewijs
    24-uurs-service: We leveren uw pakket de eerste werkdag na de dag van aanbieding af
    Track & Trace: U volgt uw pakket online met Track & Trace
    Zaterdagbezorging: We bezorgen ook op zaterdag
    Tweede bezorging: Als de geadresseerde bij de eerste afleverpoging niet thuis is, proberen we het op een later tijdstip een tweede keer
    Afhalen op het Postkantoor: Als aflevering uiteindelijk niet mogelijk is, kan de geadresseerde binnen drie weken de zending op het Postkantoor afhalen.


  • Wat zijn de handelings- en verzendkosten?

    TNT-Post Tarieven Nederland 2011

    U vindt hieronder een overzicht van de tarieven voor het versturen van een Pakket:

    500,-- verzekerd met Handtekening voor Ontvangst
      0 -   10 kg
      10 - 30 kg
    ?  8,05
    ? 13,50
    Deze tarieven zijn inclusief BTW
    Inclusief service Verhoogde Aansprakelijkheid ŗ ? 1,30 (BTW vrij)
    Kenmerken- maximum formaat: 100 x 50 x 50 cm
    - maximum gewicht: 30 kg


    TNT-Post Tarieven Europa 2011
    EU 1EU 2
      0 -  2 kg? 14,30? 19,80
      2 -  5 kg? 20,80? 26,30
      5 - 10 kg? 26,30? 32,30
    10 - 20 kg? 35,30? 41,30
    20 - 30 kg*? 41,76? 48,90
    Retourenservicegratisgratis
    * Inclusief BTW.Bestemmingen
    EU 1 BelgiŽ, Luxemburg, Denemarken (excl. FaerŲer Eilanden en Groenland), Duitsland,  Frankrijk (incl. Corsica en Monaco, excl. Andorra), ItaliŽ (excl. San Marino en Vaticaanstad), Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en Kanaaleilanden), Zweden.
    EU 2Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), SloveniŽ, Slowakije, TsjechiŽ, Bulgarije, RoemeniŽ.

    Pakketten naar Cyprus, Griekenland en Malta verstuurt u met Internationaal Pakket Plus Buiten EU.

    Kan er ook onder rembours geleverd worden?

    Binnen Nederlands is het bij ons ook mogelijk om onder rembours geleverd te krijgen. U betaald echter wel een toelage van 9,- Euro i.v.m. de hogere verzendkosten.

    Kan ik mijn bestelling bij jullie op komen halen?

    Dit is geen probleem, mits het product op voorraad is en u bij ons langs komt van ma t/m za (18:00 ? 21:00). Voorafgaand aan uw komst dient u een afspraak te maken, om teleurstellingen te voorkomen en wij rekening kunnen houden met uw komst.

    Wat is het afhaaladres van BW Motorparts?

    U kunt uw bestelde goederen afhalen op het hieronderstaande adres.
    BW Motorparts
    Boumare 91 of 108
    3155 PB Maasland

    Kan ik bij BW Motor Parts ook pinnen?

    Nee, als u een bestelling bij BW Motorparts afhaalt moet u contant betalen.

    Ik wil wat meer technische informatie!

    Ook technische vragen beantwoorden wij graag voor u. Stuurt u ons bij voorkeur een e-mail met uw vragen. U kunt erop rekenen dat u binnen een werkdag antwoord van ons heeft.

    Een verkeerd product

    Uiteraard kan het voorkomen dat u een product heeft besteld welke niet overeenkomt met uw eisen en wensen. Per e-mail kunt u dan een melding doen van zo n product, wat in vakjargon CMA heet, Credit Merchandise Authorization. U komt dan in aanmerking voor het ruilen van uw product. Het ruilrecht geldt voor alle producten standaard 8 dagen na factuurdatum. Onze cma procudure is op basis van carry-in. U dient er dus zelf voor te zorgen dat het product bij ons terecht komt. Als u kiest voor verzending, zijn de kosten voor verzending dus voor uw eigen rekening. Als u iets terugstuurt, bent u verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen of verlies. U kunt het beste bij het postkantoor een bewijs van terugzending vragen, of een soortgelijk document bij een koeriersdienst. Mocht het product dan zoekraken, dan is het eenvoudiger te traceren.

    CMA Procedure

    Als u ervan overtuigd bent dat een product heeft besteld welke niet overeenkomt met uw eisen en wensen, zorgt u ervoor dat het product compleet in de orginele en onbeschadigde verpakking binnen 8 dagen na factuurdatum bij ons terecht komt. Producten waarvan de zegel is verbroken komen nimmer in aanmerking voor CMA. Net zoals u van ons verwacht dat wij onze producten degelijk verpakken, verwachten wij dat ook van u. Als een product tijdens de verzending schade oploopt door onjuiste verpakking, dan loopt u het risico dat uw CMA-verzoek door ons wordt afgewezen. Het resultaat daarvan wordt u per e-mail medegedeeld. Indien wij het product accepteren wordt binnen 30 dagen na retourzending de dagwaarde van het product gecrediteerd. Let op! eventuele verzendkosten en diensten worden niet vergoed en/of gecrediteerd. Voor de retourzending sluit u het CMA formulier bij. Indien u het pakket onvoldoende gefrankeerd naar ons toezend, dan wordt het pakketje door ons geweigerd.
    Het CMA formulier kunt u per e-mail bij ons aanvragen o.v.v. het ordernummer.

    Zijn alle prijzen inclusief of exclusief BTW?

    Alle prijzen vermeld op de website van BW Motorparts zijn inclusief 19% BTW.

    Ontvang ik van u ook een factuur?

    Ja, na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u direct een orderbevestiging op uw e-mail adres. Bovendien kunt in mijn account kunt u uw bestelling volgen. De orginele factuur wordt bij uw bestelling toegevoegd, of wordt binnen twee dagen na ontvangst van de bestelling worden nagezonden.
    Op verzoek kunnen we u ook per e-mail een proforma factuur sturen.

    Ik wil meer info over mijn rechten?

    De Nederlandse overheid heeft een website aangemaakt met alle rechten voor u als klant. U staat namelijk vrij sterk met betrekking tot een aankoop via het internet. Op de volgende website kunt u hierover meer informatie vinden (klik op het logo):

    Consuwijzer
    Terug

    Copyright © 2017 BW Motorparts - Alle prijzen incl. BTW, onder voorbehoud. Producten kunnen afwijken van omschrijving en/of afbeelding.